Müştəri portfeli, CLV yanaşması

Müştəri portfeli, CLV yanaşmasıMəlumdur ki, müştəri biznesin mövcudluğunun əsasıdır. Ona görə bütün normal bizneslər müştərilərin qədrini bilməyə çalışırlar. Çalışırlar ki, müştəri portfelləri böyüsün, bunun nəticəsində biznesləri daha dayanıqlı olsun.
Sizə maraqlı deyilmi ki, 1 müştəri itirəndə nə qədər pul itirirsiniz? Və ya 1 müştəri qazananda nə qədər pul qazanırsınız? Bunu anlamaq üçün müştərilərin dəyərini (sənə qazandıracaq pulu) ölçməlisən. Bəs müştəri portfelimizin nə boyda olduğunu hardan bilək? Bunu necə ölçək? Təbii ki, müştəri sayı ilə ölçmək doğru deyil. 1000 nəfərlik işçisi olan şirkətlə 5 işçisi olan şirkəti 1+1 kimi toplamaq olmaz.
Müştərinin dəyərini bilmək zərurətə çevrilib. Görürük ki, müştəriləri olan şirkət daha dayanıqlı olur. Şirkətin performansını təkcə keçmiş dövrlərin maliyyə nəticələri (mənfəət, dövriyyə və s.) ilə ölçmək olmaz. Şirkətin gələcəkdə gəlir qazanma potensialı olduqca önəmlidir. Potensial gəlir qazanma potensialının ən əsas göstəricilərindən biri müştəri portfelinin dəyəridir.
Ən məşhur strateji menecment alətlərindən olan "Balanced Scorecard" da şirkəti 4 əsas göstərici ilə qiymətləndirməyi uyğun hesab edir. Bu 4 göstərici şirkətin gələcəkdə pul qazanma potensialını ortaya çıxarır. "Balanced Scorecard" şirkətlərə 4 perspektivdən baxır: 1) maliyyə perspektivi, 2) müştəri perspektivi, 3) bilik, HR perspektivi, 4) sistemlilik perspektivi.
Yəni şirkətin maliyyə göstəricisi yaxşı ola bilər. Bu, şirkətin gələcəyi, dayanıqlığı haqda hər şeyi demir. Müştəri portfelin gələcəkdə davamlı gəlirlər qazanmağa kifayətdirmi? İşçilərinin səviyyəsi şirkətin inkişaf planlarına uyğundurmu? Motivasiya sistemi, korporativ mədəniyyət hansı səviyyədədir? Şirkət sistemli işləyirmi? Biznes proseslər, data menecment, planlama və hesabat sistemi, korporativ idarəetmə nə dərəcədə yerindədir?
Sən bir şirkət almaq istəyəndə mütləq yuxarıda sadaladığımız göstəricilərin hər birinə diqqət yetirməlisən. İki şirkəti müqayisə edək. İkisi də eyni maliyyə göstəricilərinə malikdir, ikisi də eyni qədər mənfəət qazanır. Amma birinin zəngin müştəri portfeli var, digərinin yox. Hansına üstünlük verməlisən? Təbii ki müştəri portfeli zəngin olan şirkətə.
Müştəri portfelinin (customer equity) ölçülməsinin ən doğru göstəricisi CLV yanaşmasıdır. CLV (Customer Lifetime Value) - müştərinin ömürboyu dəyəri deməkdir. Buna LTV (lifetime value) də deyilir. Yəni müştəridən ömürboyu gözlədiyimiz mənfəət. Ömürboyu dedikdə müddət şirkətdən-şirkətə dəyişir. Şirkət bu müddəti 5 il, 7 il, 10 il - müxtəlif cür qəbul edə bilər. CLV bir müştəri üzrə gözlənilən mənfəəti ölçür. Müştəri portfelinin dəyərini ölçmək üçün isə bütün müştərilər üzrə CLV-ləri cəmləmək lazımdır.
CLV hesablama qaydası - müştəridən hazırda qazandığın və gələcəkdə qazanılacaq ümumi gözlənilən mənfəətin bugünkü pul ilə ifadə edilməsidir. Müxtəlif hesablama yolları olsa da, ümumi mahiyyəti budur. Müştəri portfelini daha asan yolla hesablamaq üçün bəzi şirkətlər hər müştəriyə ayrıca CLV hesablamır. Müştəri kateqoriyaları üzrə orta CLV hesablayaraq həmin kateqoriyada olan müştərilərin sayına vururlar. Məsələn, şirkətinin B kateqoriyalı müştəriləri sənə ortalama 500-1000 AZN mənfəət (gross profit) verən müştərilərdir. Ortalama CLV 750 AZN-dir. B kateqoriyalı müştərilərinin sayı 50-dirsə, B kateqoriyası üzrə portfel dəyəri 37,500 AZN olur.
Müştəri portfelini ölçmək başqa nə üçün lazımdır?
Müştəri portfelini ölçəndə şirkət müştərinin dəyərini daha yaxşı anlayır. Hər bir işçi bilir ki, hansı müştərini itirəndə şirkət nə qədər gəlirdən məhrum olur. Müştərilərlə işləyən işçilərdə daha aydın təsəvvür olur, müştərilərlə münasibətə daha məsuliyyətli yanaşırlar. Anlayırlar ki, müştəri portfelinin dəyərini artırmaq üçün hansı qrup müştərilərə fokuslanmaq daha uyğundur. Təsadüfi deyil ki, bir çox şirkətlərdə satış və marketinq komandasına KPI (key performance indicator) olaraq CLV üzrə hədəflər qoyulur. Məsələn, hədəf (KPI) qoyulur ki, növbəti ildə müştəri portfelinin dəyərini 20% artırmaq lazımdır. Bu halda işçilər hər bir müştərini qorumaq üçün, daha böyük CLV ilə müştərilər cəlb etmək üçün əlindən gələni edir.
Bundan başqa, hansı müştəriyə nə qədər pul xərcləyə bilərəm (loyallıq üçün, müştərini qorumaq üçün)? CLV göstəriciləri olduqda bunu daha yaxşı müəyyən etmək olur. Bəzi şirkətlər B2B müştəriləri üzrə "müştəri başına büdcələmə" edirlər. Məsələn, yeni bir şirkət cəlb etmişəm, CLV-si 25,000 AZN-dir. Yəni şirkətdən növbəti 5 il (məsələn) ərzində 25,000 AZN mənfəət gözləyirəm. Qərar verirəm ki, həmin şirkətlə işləyəcək menecer həmin şirkətlə münasibəti yaxşılaşdırmaq üçün ildə 2,000 AZN pul xərcləyə bilər. Bu büdcə daxilində menecerə səlahiyyət verilir. Menecer istəsə, müştərini hansısa xarici tədbirə aparar, istəsə futbol oyununa bilet hədiyyə edər, başqa hədiyyələr verə bilər, qonaqlıq verər və s.
Belə... Ölçmədiyiniz şeyi nəzarətdə saxlaya bilməzsiniz. Müştəri sizin üçün vacibdirsə, ölçün. Hər bir müştərinin dəyərini, qədrini bilin.
Anar Bayramov
Müştəri portfeli, CLV yanaşması

Tarix: 10 Feb 2021 | Baxılıb: 444

Oxşar xəbərlər

SMM kursları

SMM kursları

Sizin potensial müştəriləriniz vaxtlarının çoxunu FB və ya İnstagram izləməyə sərf edirlərsə, Sosial Media vasitəsilə müştəri cəlb etməyi, müştərilərlə əlaqələr qurmağı, internet üzərindən satışlar etməyi öyrənməyin vaxtıdır

Rəqs kursları

Rəqs kursları

Rəqs və balet uşağın fiziki, zehni və sosial inkişafı üçün bir çox üstünlüklərə malikdir. Uşaq rəqsi heyrətamiz məşq formasıdır, amma bununla belə heç məşq kimi də hiss edilmir! İnsan bədənində 600-ə yaxın əzələ var və rəq

Alman dili kursu seçərkən nələrə diqqət etməlisiniz?

Alman dili kursu seçərkən nələrə diqqət etməlisiniz?

Alman dili kursu seçərkən nələrə diqqət etməlisiniz və alman dilini nə qədər müddətə öyrənə bilərsiniz?. Alman dilini öyrənmək çətin, lakin faydalı təcrübə qazandıran prosesdir. İstər Almaniyaya səyahət etmək, istər ali təhsi

Kosmetologiya kursları

Kosmetologiya kursları

Kosmetologiya bir elm sahəsi olub, gözəllik müalicəsinin tətbiqi ilə məşğuldur. Kosmetologiyanın bir çox sahəsi və bu sahələrin özlərinin də geniş fərqli gözəllik üsullari var. Ümumi olaraq, bunlara saç düzümü, dəriyə qulluq

Qrafik dizayn kursu

Qrafik dizayn kursu

Qrafik dizayn həm bədii yaradıcılıq, həm də texniki təcrübə tələb edən müasir dövrün ən çox seçilən və çox yönlü bir sahədir. Qrafik dizayn sahəsində karyera qurmaqda maraqlı olmağınızdan və ya sadəcə şəxsi və ya peşəka

İspan dili kursları

İspan dili kursları

İspan dilini bilmək çox sərfəlidir. Belə ki, ispan dilini bilən şəxs avtomatik olaraq bir neçə digər dilləri də başa düşə bilər. Bu dillərə isə portuqal, italyan, fransız dili daxildir. Əgər İspaniya, yaxud Latın Amerikasın

Maliyyə kursları

Maliyyə kursları

Biznesin əsas məqsədi mənfəət əldə etməkdir. Bununla yanaşı, hər bir sahibkar, rəhbər şirkətinin stabil inkişaf etməsini və ciddi risklərdən sığortalanmasını istəyir. Şirkətdə maliyyənin düzgün idarə olunması, yüksək hesabatlılığı

Hicama kursları

Hicama kursları

Hacamat və ya hicama "qanalma" deməkdir. Hicama bir çox xəstəliklərdən qurtulmaq üçün ən effektiv üsullardan biridir. Bədəndə olan çirkli qan xüsusi vakuum vasitəsilə yenilənir. Hicama faydalari sayılmaqla bitmir

Excel kursu seçərkən fikir verməli olduqlarınız

Excel kursu seçərkən fikir verməli olduqlarınız

Excel həm fiziki şəxslər, həm də bizneslər tərəfindən məlumatları təşkil etmək və təhlil etmək üçün istifadə olunan kompüter proqramıdır. Faydalı vasitə olsa da, xırdalıqları olduğu üçün bir çox insan onun bütün xüsusiyyətlərin


tezbazar.az biznes kurslar online kurslar biznes kurslari tibb bacisi kurslari rus dili oyrenmek ucun proqram fransiz dili kurslari araz kurslari unvanlari mebeller tib qardasi archicad