İnformatikanın predmeti və vəzifələri

İnformatikanın predmeti və vəzifələriİnformatika - verilənlərin yaradılması, saxlanılması, əks etdirilməsi, canlandırılması, emalı və ötürülməsi qaydalarını hesablama texnikasının vasitələri ilə sistemləşdirən, həmçinin bu vasitələrin və onların idarə etdiyi metodların fəaliyyət prinsiplərini sistemləşdirən bir elmdir. Bu tərifdən görünür ki, informatika texnologiyaya çox yaxındır. Ona görə də onun predmetini çox vaxt informasiya texnologiyaları adlandırırlar.
Texnologiya (yunan sözü techne- məharət, ustalıq, bacarıq, peşə, sənət, vərdiş, sənətkarlıq, qabiliyyət və yunan sözü logos - söz, fikir, qərar, hökm, öyrənmə, nəzəriyyə, elm sözlərinin birləşməsindən yaradılmışdır) - məhsulun istehsalı prosesində istifadə olunan xammalın, materialın və ya yarımfabrikatın formasını, xassələrini, vəziyyətini dəyişdirmək, emal etmək, hazırlamaq metodlarının yığınıdır, məcmusudur.
Maddi texnologiyaların əsas komponentləri bunlardır: xammalın və materialın hazırlanması, maddi məhsulun istehsalı, istehlakçılara istehsal olunmuş məhsulun satışı.
İnformasiya texnologiyasında ilkin material kimi informasiya çıxış edir. Son məhsul kimi də həmçinin informasiya çıxış edir, lakin bu, obyektin, prosesin və ya hadisənin vəziyyəti haqqında kefiyyətcə yeni informasiya olur. Bununla bərabər informasiya texnologiyalarının əsas komponentləri bunlardır: verilənlərin toplanması (ilkin informasiya), verilənlərin emalı, yekun informasiyaların əldə olunması və onun istehlakçıya göndərilməsi.
İnformasiya texnologiyalarının aşağıdakı bir neçə nəslini ayırd edirlər:
Ən qədim nəsil - "qaya üzərində və ağac qabığında yazılar" adlanır;
Çap qurğusunun ixtirası ilə əlaqədar olan "kağızlı" nəsil (XV əsrin ortaları);
EHM-in meydana gəlməsi ilə yaranmış "kağızsız" və ya "elektronlu" nəsil (XX əsrin ortaları);
Fərdi EHM-lərin və telekommunikasiya vasitələrinin tətbiqləri ilə bağlı olan "yeni informasiya texnologiyası" nəsli (1980-ci ilin ortalarından başlayaraq).
Yeni informasiya texnologiyası (kompüterli informasiya texnologiyası) - fərdi kompüterlərin və telekommunikasiya vasitələrinin istifadəsinə əsaslanan texnologiyadır.
İnformatikanın predmetini aşağıdakı anlayışlar təşkil edir:
Hesablama texnikasının aparat təminatı;
Hesablama texnikasının proqram təminatı;
Aparat və proqram təminatlarının qarşılıqlı əlaqə vasitəsi;
İnsanın aparat və proqram vasitələrilə qarşılıqlı fəaliyyət vasitəsi.
Bu siyahıdan görünür ki, informatikada qarşılıqlı əlaqə məsələlərinə xüsusi diqqət yetirilir. Bunun üçün hətta xüsusi anlayış - interfeys adlanan anlayış da vardır. İnsanın aparat və proqram vasitələri ilə qarşılıqlı əlaqə metodları və vasitələri istifadəçi interfeysi adlanır. Uyğun olaraq aparat interfeysi, proqram interfeysi və aparat-proqram interfeysləri də vardır.
İnformatikanın əsas məsələsi hesablama texnikasının aparat və proqram vasitələri ilə işləmək qaydalarının və metodlarının sistemləşdirilməsindən ibarətdir. Sistemləşdirilmənin məqsədi qabaqcıl, daha effektiv texnologiyaları seçməkdən, onları tətbiq etməkdən və inkişaf etdirməkdən, verilənlərlə işləməyin mərhələlərini avtomatlaşdırmaqdan, həmçinin yeni tədqiqatların metodiki təminatından ibarətdir.
İnformatika praktik elmdir. Onun nailiyyətləri gərək praktikada təsdiqdən keçsin. Əldə edilən nailiyyətlər o halda qəbul olunur ki, onlar yüksək effektivlik kriteriyasına uyğun gəlsinlər. Bu gün informatikanın əsas məsələlərinin tərkibində, praktik tətbiqlər üçün aşağıdakı istiqamətləri qeyd etmək olar:
Hesablama texnikalarının arxitekturası (verilənlərin avtomatik emalı üçün nəzərdə tutulan sistemin qurulması üsulları və metodları);
Hesablama texnikalarının interfeysləri (aparat və proqram təminatlarının idarə edilməsinin üsul və metodları);
Proqramlaşdırma (kompüter proqramlarının hazırlanması vasitələri, üsulları və metodları);
Verilənlərin çevrilməsi (verilənlərin strukturunun çevrilməsi üsulları və metodları);
İnformasiyanın müdafiəsi (verilənlərin müdafiəsi vasitələrinin, metodlarının işlənib hazırlanması və qaydaların, üsulların ümumiləşməsi);
Avtomatlaşma (insanın iştirakı olmadan proqram- aparat vasitələrinin fəaliyyət göstərməsi);
Standartlaşma (aparat və proqram vasitələri arasında, həmçinin müxtəlif hesablama sistemlərinin tiplərinə aid olan verilənlərin təqdimatı formatları arasında uyuşmanın təminatı).
İnformatika üçün informasiya proseslərinin texniki təminatlarının bütün mərhələlərində acar anlayış effektivlikdir. Aparat vasitələri üçün effektivlik dedikdə, qurğunun məhsuldarlığının, onun dəyərinə (təchizat və xidmət dəyərliliyi nəzərə alınmaqla) münasibəti başa düşülür.
Proqram təminatı üçün effektivlik dedikdə, onunla işləyən şəxsin (istifadəçinin) məhsuldarlığı, səmərəliliyi başa düşülür. Proqramlaşdırmada effektivlik dedikdə, proqramlaşdırıcıların zaman vahidində yaratdığı proqram kodunun həcmi başa düşülür.
İnformatikada hər şey qəti olaraq effektivliyə istiqamətlənmişdir. İnformatikada bu və ya digər əməliyyatı necə etmək məsələsi vacib sayılır, lakin əsas da deyil. Əsas isə "verilmiş əməliyyatı necə effektiv etmək olar" məsələsidir.

Tarix: 22 Jan 2021 | Baxılıb: 4992

Oxşar xəbərlər

1-ci qrup keçid balları 2025

1-ci qrup keçid balları 2025

1-ci qrup keçid balları 2025 Universitetlər üzrə aşağıda siyahıda tanış ola bilərsiz. Bakı Dövlət Universiteti. Fizika müəllimliyi  Ə 387.2 (387.2). Fizika müəllimliyi (tədris ingilis dilində)  Ə 427.4 (427.4). İnformatik

Almaniyada təhsil

Almaniyada təhsil

Almaniya universitetlərində təhsil almaq həm təhsilinizi, həm də şəxsi və karyeranızı inkişaf etdirmək üçün əla fürsətdir. Almaniyada universitet təhsili digər Avropa ölkələri ilə müqayisədə daha ucuzdur. saytı bu məqaləd

Вступительные экзамены в колледж с 11 класса

Вступительные экзамены в колледж с 11 класса

Поступление в колледж после окончания 11 класса возможно как на бюджетной, так и на платной основе. Абитуриенты проходят вступительные экзамены, которые могут отличаться в зависимости от выбранной специальности и учебног

Ukraynada təhsil

Ukraynada təhsil

Ukrayna yüksək keyfiyyətli təhsilinin olması, savadlı və peşəkar pedaqoqlar tərəfindən tədrisin təşkili ilə azərbaycanlı tələbələrin ən çox üz tutduğu ölkələrdən biridir. Ukraynada ali təhsil çoxəsrlik tarixə, milli ənənələr

5-ci qrup keçid balları 2025

5-ci qrup keçid balları 2025

5-ci qrup keçid balları 2025 Universitetlər üzrə aşağıda siyahıda tanış ola bilərsiz. Bakı Dövlət Universiteti. Fiziki tərbiyə və çağırışaqədərki hazırlıq müəllimliyi (Qazax filialı) Ə 126.8(176.4). Azərbaycan Memarlıq v

Qiyabi təhsil nədir?

Qiyabi təhsil nədir?

Qiyabi təhsil adi ənənəvi təhsil tərzindən fərqli olaraq kampusa gəlmək məcburiyyətinin olmadığı, dərslərin virtual mühitdə kompüter vasitəsilə keçirildiyi, tələbənin istədiyi vaxt təkrar-təkrar baxa biləcəyi təhsilin adıdır

1-ci qrup keçid balları 2025 2026

1-ci qrup keçid balları 2025 2026

Bakı Dövlət Universiteti. 114 Fizika müəllimliyi Ə 348.1 (365.4). 1139 Fizika müəllimliyi (tədris ingilis dilində) Ə 407.6 (407.6). 1147 İnformatika (rəqəmsal bacarıqlar) müəllimliyi Ə 325.6 (325.6). 1163 Riyaziyyat müəllimliy

1-ci qrup keçid balları 2024

1-ci qrup keçid balları 2024

saytı 2024-cü ilin universitetlər üçün 1-ci qrup üzrə keçid ballarını təqdim edir. Bakı Dövlət Universiteti. ▶ Fizika müəllimliyi Ə 341.1 (341.1). ▶ Fizika müəllimliyi (tədris ingilis Ə 404.1 (404.1). dilində). ▶ İnformatik

Проходные баллы для 9-летних колледжей 2025 2026

Проходные баллы для 9-летних колледжей 2025 2026

Экономический и гуманитаpный колледж при Бакинском госудаpственном унивеpситете. 576394 Банковское дело 173.3. 576418 Финансовое дело 170.5. 576426 Бухгалтерский учет 165.9. 576434 Банковское дело 133.1. 576442 Финансово


tezbazar.az biznes komputer kurslari hazirliq kurslari kurslar python kurslari biznes telimleri ereb reqsleri ingilis dili kurslari bakida mebeller